قیمت جعبه کپسول آتش نشانی در ایمن پیشتاز

جعبه کپسول آتش نشانی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات اطفاء حریق است که در دقایق اولیه آتش سوزی قبل از مراجعه نیروهای متخصص آتش نشانی، بیشترین کارایی را دارد و مانع از انتشار بیشتر حریق و دود در ساختمان می‌شود. این محفظه که نقش مهمی در نگهداری تجهیزات اطفاء حریق دارد در انواع مدل‌ها، سایزها و جنس‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. در این مقاله با این وسیله مهم بیشتر آشنا می‌شویم؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جعبه کپسول آتش نشانی

جعبه کپسول آتش نشانی برای نگهداری سیستم‌های اطفاء حریق استفاده می‌شود و به عنوان یکی از بهترین و ضروری‌ترین تجهیزات اطفای حریق در ساختمان‌های تجاری، مسکونی، کارخانه‌ها و ادارات محسوب می‌شود. این جعبه در رنگ‌بندی قرمز، خاکستری و سفید و در دو مدل تک کابین و 2 کابین تولید می‌شود که با توجه به نوع محل نصب در سه دسته دیواری، زمینی و متحرک طبقه بندی می‌شوند.

جعبه‌های آتش نشانی باید برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی در هنگام حریق در تمام ساختمان‌ها نصب شوند. این جعبه‌ها در سایزهای مختلف طراحی می‌شوند. سایز آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که قابلیت جابجایی کپسول و شلنگ را داشته باشد. برای ساختمان‌های قدیمی از جعبه‌های آتش نشانی روکار استفاده می‌شود که آن را مانند جعبه تابلو برق بر روی دیوار نصب می‌کنند. جعبه‌های روکار با توجه به نوع جعبه به دو دسته هورزیل و فایرفاکس تقسیم می‌شوند. برای ساختمان‌های امروزی در هنگام ساخت ساختمان مکان خاصی برای نصب جعبه آتش نشانی توکار قرار می‌دهند که فقط قسمت دربش از نمای بیرون قابل دید بوده و از لحاظ ظاهری شکیل‌تر است.

 جعبه کپسول آتش نشانی

محتویات جعبه آتش نشانی

قرقره، شیلنگ آتش نشانی، شیرآلات و نازل از محتویات داخل جعبه آتش نشانی هستند. جعبه آتش نشانی یا فایر فاکس از یک سیستم لوله کشی و شبکه آب تشکیل شده است که به شکل عمودی از بالا تا پایین ساختمان قرار گرفته که به آن رایزر می‌گویند. این لوله‌کشی‌ها آب مورد نیاز اطفاء حریق را در فایرفاکس آماده می‌کنند. دسته بندی رایزر‌ها به شکل زیر است:

سیستم رایزر تر:

این نوع سیستم لوله کشی به سیستم آب شهری متصل است که همیشه دارای آب است و می‌توان به طور دائم از آن استفاده کرد. این سیستم برای جعبه آتش نشانی مدل هوزریلی کارایی دارد.

سیستم رایزر خشک:   

این نوع سیستم همان‌طور که از نامش مشخص است، داخلش آب نیست و آب آن فقط در هنگام وقوع حادثه توسط شیر و کوپلینگ و تانکرهای آتش نشانی که در طبقه همکف بنا قرار دارند پر می‌شود. 

بهترین قیمت جعبه کپسول آتش نشانی در ایمن پیشتاز

قیمت جعبه آتش نشانی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس فاکتورهایی تعیین می شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • جنس ورق: هرچه ورق باکیفیت‌تر باشد و نسبت به حرارت و ضربه مقاومت بیشتری داشته باشد؛ قیمت آن نیز زیادتر می‌شود. بهترین جعبه‌های آتش نشانی از جنس فولاد و استیل ضد زنگ هستند.
  • نوع و سطح روکش دهی: نوع روکش دهی جعبه‌ها بر قیمت محصول تاثیر دارد. هرچه روکش دهی مناسب تری داشته باشند و تمیز کردنشان به آسانی انجام شود، می‌توان از آنها در مدت زمان بیشتری استفاده کرد و قیمتشان گرانتر است.
  • نوع و کیفیت اتصالات: هرچه اتصالات جعبه‌ها محکم‌تر باشد، ایمنی بیشتری دارند که این عامل بر روی قیمت نهایی نیز تاثیر می‌گذارد.
  • میزان و ظرفیت آتش نشانی: جعبه های بزرگتر با ظرفیت بالا قیمت بیشتری دارند.
  • کیفیت و نوع تجهیزات داخلی: کیفیت اجزای داخلی جعبه آتش نشانی همچون قرقره، شیلنگ آتش نشانی، شیرآلات آن و نازل بر قیمت نهایی محصول تأثیر گذار است.
  • تاییدیه ها و استانداردها: جعبه‌هایی که مطابق با تاییدیه‌های ایمنی و استاندارد هستند، قیمت بالاتری دارند.  

 بهترین قیمت جعبه کپسول آتش نشانی در ایمن پیشتاز

قبل از خرید و نصب جعبه آتش نشانی باید به شرایط محیط نصب توجه کرده و با افراد متخصص مشورت کنید تا بتوانید جعبه‌ای متناسب با شرایط محیطی خود خریداری کنید؛ همین طور باید محصولی را انتخاب کنید که مطابق با استانداردهای ایمنی باشد. مجموعه ایمن پیشتاز از جمله بزرگترین تولید کننده های جعبه آتش نشانی است. تجهیزات آتش نشانی ایمن پیشتاز از کیفیت بالایی برخوردارند و دارای گارانتی هستند، همچنین قیمت کپسول آتش نشانی و قیمت جعبه آتش نشانی این شرکت مناسب است و با توجه به نوع جعبه و مدل آن تفاوت دارد. در صورتی که قصد خرید تجهیزات آتش نشانی را دارید، برای خرید این محصولات و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ایمن پیشتاز مراجعه کنید و یا با شماره 66349637-021 تماس بگیرید و با کارشناسان آنها در ارتباط باشید.

افزودن دیدگاه