قیمت لحظه ای آهن و میلگرد

میلگرد یکی از انواع مصالح ساختمانی است که به وفور برای مقاوم سازی ساختمان ها و اجزای غیر سازه ای مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه تقاضای صنعت ساختمان سازی به استفاده از میلگرد روز به روز در حال افزایش است، اهمیت دریافت قیمت لحظه ای آهن و میلگرد نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که تغییر اندکی در قیمت آهن و میلگرد می تواند تاثیر زیادی روی قیمت نهایی ساختمان سازی داشته باشد. واقعیت این است که عوامل زیادی می توانند روی قیمت این مصالح تاثیرگذار باشند که بررسی آن ها بسیار حائز اهمیت است.

عوامل موثر بر قیمت آهن و میلگرد   

عوامل زیادی می توانند روی قیمت آهن و میلگرد موثر باشند که توجه به آن ها برای افرادی که تامین کننده میلگرد برای ساختمان سازی می باشند، بسیار حائز اهمیت است. البته باید توجه داشت که کیفیت مهم ترین فاکتور برای خرید آهن و میلگرد بوده و باید حتما از برندهای معتبر تولید کننده این محصولات، خرید خود را نهایی کنید. چون در غیر این صورت احتمال خرابی میلگرد و یا افت ایمنی ساختمان در اثر استفاده از این میلگردها وجود دارد که این موضوع هیچ راه جبرانی نخواهد داشت. در ادامه شما را با عوامل موثر روی قیمت آهن و میلگرد آشنا می کنیم.

  • کارخانه تولید کننده

کارخانه تولید کننده میلگرد عاملی موثر روی قیمت این محصولات است. دقت داشته باشید که کارخانه های زیادی در کشور ایران اقدام به تولید میلگرد می کنند و محصولات این کارخانه ها تنوع بسیار زیادی دارند. با توجه به اینکه استانداردهای استفاده شده برای تولید میلگرد در هر یک از کارخانه ها با هم متفاوت است، طبیعی است که قیمت هر شاخه میلگرد تولید شده در کارخانه های مختلف نیز با هم متفاوت باشد.

  • آجدار یا ساده بودن میلگرد

آهن آلات با توجه به ساختاری که دارند قیمت گذاری می شوند. بدیهی است که میلگرد آجدار به دلیل پیچیدگی تولید، قیمت بالاتری نسبت به میلگردهای ساده دارد. به همین خاطر اگر برای استعلام قیمت انواع میلگرد اقدام کنید حتما متوجه می شوید که قیمت میلگردهای آجدار نسبت به میلگردهای ساده بیشتر می باشد.

عوامل موثر بر قیمت آهن و میلگرد

  • نوع پوشش میلگرد

میلگردها با دو نوع پوشش گالوانیزه و یا ضد زنگ تولید می شوند که هر کدام کاربردهای متنوعی دارند. با این حال باید توجه داشت که میلگردهای ساخته شده با پوشش گالوانیزه دارای قیمت بالاتری نسبت به میلگردهایی هستند که دارای پوشش ضد زنگ می باشند و به طبع کیفیت میلگردهای گالوانیزه نیز بیشتر از میلگردهای ضد زنگ است.

  • سایز میلگرد

یکی از مهم‌ ترین عواملی که می تواند روی قیمت آهن و میلگرد موثر باشد، سایز میلگرد است. میلگردها در سایزبندی های مختلفی تولید می شوند تا بر اساس نیاز پروژه مورد استفاده قرار گیرند. هر چقدر سایز میلگرد بزرگ تر باشد، قیمت میلگرد نیز بالاتر می رود. به همین خاطر در مقایسه قیمت روز میلگردهای مختلف موجود در بازار، باید حتما قطرهای مشابه میلگرد را با هم مقایسه کنید.

  • وضعیت اقتصادی و دلار در کشور

عامل مهم دیگری که می تواند روی قیمت لحظه ای آهن و تمامی محصولاتی که با آهن تولید می شود تاثیر بگذارد، وضعیت اقتصادی و دلار در کشور ایران است. کشور ایران به دلیل اینکه دارای شرایط تحریمی خاص است، دارای وضعیت اقتصادی با ثبات کم می باشد و این موضوع باعث می شود تا قیمت بسیاری از محصولات موجود در بازار که از آهن ساخته می شوند، با تغییر قیمت دلار، تغییر کنند.

عوامل موثر بر قیمت آهن و میلگرد

استعلام قیمت لحظه ای آهن و میلگرد از فولادیکا      

قیمت لحظه ای آهن و میلگرد تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است که مهم ترین آن ها وضعیت بازار سرمایه و دلار است. به همین خاطر تامین کنندگان میلگرد در ساختمان ها باید حتما با توجه به قیمت روز این آهن آلات، سفارش خود را ثبت کنند و در نهایت بر این اساس قیمت روز آهن آلات را به صاحب کار اعلام نمایند. با توجه به اینکه تغییر اندک در قیمت میلگرد و آهن آلات روی هزینه های پروژه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، پیشنهاد می کنیم که حتما به سایت هایی که امکان استعلام قیمت روز و لحظه ای آهن آلات را فراهم می کنند، کمک بگیرید.

فولادیکا مرجع فروش انواع میلگرد و سایر آهن آلات است که می توانید برای استعلام قیمت لحظه ای آهن به سایت این مجموعه مراجعه کنید. فولادیکا با اعلام قیمت دقیق و به روز آهن آلات به تامین کنندگان مصالح ساختمانی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

افزودن دیدگاه